Art Fusion

Sklep

Reklamacje i zwroty

§8 Reklamacje (§8 z regulaminu znajdujący się pod adresem www.artfusion.pl/regulamin)

8.1. Zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta jest określony przez przepisy prawa oraz niniejszy Regulamin. Poniżej znajdują się dodatkowe informacje na temat odpowiedzialności Sprzedawcy zgodnie z prawem za zgodność Produktu z Umową Sprzedaży:

a) Jeśli Klient złoży reklamację Produktu – rzeczy ruchomej – zakupionego na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą przed dniem 31 grudnia 2022 r., odpowiedzialność Sprzedawcy jest określona przez przepisy Kodeksu Cywilnego, które obowiązywały do dnia 31 grudnia 2022 r. Szczególnie ważne są przepisy dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeśli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt zakupiony zgodnie ze zdaniem poprzednim wobec Klienta niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona.

b) Jeśli Klient złoży reklamację Produktu – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyjątkiem rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej, zakupionego na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1 stycznia 2023 r., odpowiedzialność Sprzedawcy jest określona przez przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta, które obowiązują od dnia 1 stycznia 2023 r. Szczególnie ważne są przepisy dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta, jeśli sprzedany Produkt nie jest zgodny z Umową Sprzedaży.

c) Jeśli Klient złoży reklamację Produktu – treści lub usługi cyfrowej lub rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej, zakupionego na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1 stycznia 2023 r. lub przed tym dniem, jeśli dostarczanie takiego Produktu miało nastąpić lub nastąpiło po tym dniu, odpowiedzialność Sprzedawcy jest określona przez przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta, które obowiązują od dnia 1 stycznia 2023 r. Szczególnie ważne są przepisy dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta, jeśli sprzedany Produkt nie jest zgodny z Umową Sprzedaży.

8.2. Jeśli Klient stwierdzi uszkodzenia mechaniczne, powstałe w trakcie dostawy lub zgłosi inną reklamację, powinien przesłać zgłoszenie pisemnie na adres INFINEA Tomasz Szczerowski ul. Opawska 66/5 47-400 Racibórz lub poprzez e-mail na adres artfusion@artfusion.pl. 

8.3. W reklamacji zaleca się podanie wady, jaką według Klienta posiada Produkt oraz w miarę możliwości udokumentowanie wady, daty jej wystąpienia, żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z umową lub innych roszczeń Klienta oraz podanie danych kontaktowych. Powyższe wymogi są zaleceniami, a ich brak nie wpływa na skuteczność reklamacji. 

8.4. Sprzedawca w ciągu 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do reklamacji. 

8.5. Powyższe postanowienia dotyczące Konsumenta stosuje się również do Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta. 

8.6. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasad dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, których zadaniem statutowym jest ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: 

8.6.1. http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php

8.6.2. http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php

8.6.3. http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php .

8.7.4. Klient może skorzystać z pomocy rzecznika praw konsumenta, który jest w stanie udzielić mu informacji oraz pomóc w dochodzeniu roszczeń związanych z reklamacją.

8.7. Klient, który jest Konsumentem, ma następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: 

8.7.1. Może zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej. 

8.7.2. Może zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o pozasądowe rozwiązanie sporu między Klientem a Sprzedawcą. Informacje na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej są dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.

8.7.3. Może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (http://ec.europa.eu/consumers/odr). Platforma ODR stanowi również źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami a Konsumentami.


Załącznik numer 1 
do Regulaminu to Wzór Formularza Odstąpienia od Umowy. Formularz ten należy wypełnić oraz odesłać tylko w przypadku, gdy Klient chce zrezygnować z zawartej umowy. W formularzu należy podać adres Sprzedawcy, datę zawarcia umowy lub odbioru rzeczy, imię i nazwisko Klienta, adres Klienta oraz jego podpis (jeśli formularz jest przesyłany w wersji papierowej). Opcjonalnie Klient może także podać informację o rzeczach, które chce zwrócić. Niektóre z wymienionych w formularzu informacji są nieobowiązkowe i można je skreślić, jeśli nie są potrzebne.

Załącznik nr 1 do Regulaminu.

WZÓR FORMULARZA
ODSTĄPIENIA OD UMOWY
[formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy]
Adresat:
INFINEA Tomasz Szczerowski ul. Opawska 66/5 47-400 Racibórz
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*).
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*) Imię i nazwisko konsumenta (-ów) 

Adres konsumenta(-ów)

Podpis konsumenta (-ów)

[tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej]
Data
(*) niepotrzebne skreślić