Art Fusion

Sklep

Regulamin

§1 Postanowienia Ogólne

1.1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, który prowadzi INFINEA Tomasz Szczerowski pod adresem www.artfusion.pl

 1.2. Sklep internetowy, zwany dalej Sklepem internetowym Art Fusion, jest prowadzony przez INFINEA Tomasz Szczerowski wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Posiadamy siedzibę oraz adres do korespondencji pod adresem Opawska 66/5, 47-400 Racibórz. Nasz numer identyfikacji podatkowej to NIP: 6391936446, a numer REGON to 243004030.

1.3. Aby skontaktować się ze sprzedawcą, można użyć danych teleadresowych:

  1. Adres pocztowy: Opawska 66/5, 47-400 Racibórz;
  2. Numer telefonu: tel.: 784 116 297;
  3. Adres poczty elektronicznej: artfusion@artfusion.pl.
 

1.4. Regulamin Sklepu Internetowego Art Fusion jest dostępny nieprzerwanie na stronie internetowej przed dokonaniem zakupów. Klientom umożliwia się jego przeglądanie, odtwarzanie oraz zapisywanie jego treści. Regulamin jest również udostępniany klientom przed zawarciem umowy.

§ 2 Definicje Pojęcia, które są używane w niniejszym regulaminie, mają następujące znaczenie:

2.1. Konsument – oznacza osobę fizyczną, dla której zawarcie umowy ma charakter prywatny, zgodnie z art. 221 Kodeksu cywilnego.

2.2. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – oznacza osobę fizyczną, która zawiera umowę w związku z działalnością gospodarczą, ale nie ma ona charakteru zawodowego wynikającego z przedmiotu jej działalności gospodarczej. Informacje te są udostępnione na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

2.3. Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, która działa we własnym imieniu, prowadzącą działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

2.4. Usługodawca/Sprzedawca – Art Fusion, z siedzibą pod adresem Opawska 66/5, 47-400 Racibórz, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

2.5. Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony pod adresem www.artfusion.pl przez Art Fusion.

2.6. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U.2020.1740).

2.7. Produkt – przedmiot sprzedaży dostępny w Sklepie Internetowym, w tym rzeczy ruchome, treści cyfrowe oraz usługi, będące przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

2.8. Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U.2020.344).

2.9. Klient/Kupujący – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, dokonującą lub planującą dokonać zamówienia w ramach Sklepu Internetowego z wykorzystaniem drogi elektronicznej, w tym Konsumenta, Przedsiębiorcę na prawach konsumenta oraz Przedsiębiorcę.

2.10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, za pomocą którego Klient akceptuje ofertę sprzedaży Sprzedawcy, w tym w szczególności cenę, rodzaj i ilość Produktów w ramach Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

2.11. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana lub zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się również umowę o dostarczanie treści cyfrowych lub usługi cyfrowej (w przypadku Produktów będących treściami cyfrowymi lub usługami cyfrowymi), oraz umowę o świadczenie usług (w przypadku Produktu będącego usługą inną niż usługa cyfrowa).

2.12. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287), która reguluje prawa Konsumentów.

§ 3 Zasady korzystania ze sklepu internetowego

3.1. Wszystkie ceny Produktów w Sklepie Internetowym Art Fusion są cenami brutto, czyli zawierają podatek VAT i są wyrażone w złotych polskich. Wyjątki od tej zasady są jasno oznaczone wraz z walutą danej ceny.

3.2. Sprzedawca Art Fusion wykorzystuje w Sklepie Internetowym kody rabatowe umożliwiające zakup Produktów z rabatem określonym na kuponie. Kody rabatowe nie podlegają wymianie na równowartość pieniężną.

3.3. W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym Art Fusion, Klient musi zaakceptować niniejszy Regulamin.

3.4. Aby skutecznie złożyć zamówienie w Sklepie internetowym Art Fusion, wymagane jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu oraz klawiatury lub innego urządzenia umożliwiającego poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych. Zaleca się korzystanie z najnowszych przeglądarek internetowych, takich jak Firefox, Chrome, Internet Explorer, Microsoft Edge, Opera, Safari dla systemu OS X, itd.

 3.5. Strona Sklepu internetowego Art Fusion została przygotowana z wykorzystaniem technologii Responsive Web Design (RWD), co pozwala na dopasowanie treści strony do urządzenia, na którym jest ona wyświetlana. Strona jest dostosowana do wyświetlania zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych.

3.6. Strona Sklepu internetowego Art Fusion jest zabezpieczona certyfikatem SSL, który zapewnia bezpieczny protokół szyfrowania komunikacji.

§ 4 Warunki zawierania umowy sprzedaży

4.1. Zamówienia w sklepie internetowym Art Fusion można dokonywać poprzez wypełnienie odpowiednich formularzy dostępnych na stronach sklepu.

4.2. Klient podczas składania zamówienia jest zobowiązany do podania prawidłowych danych osobowych: imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, adresu e-mail oraz telefonu komórkowego. 

4.3. Po otrzymaniu zamówienia, Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie informuje o przyjęciu Zamówienia do realizacji. Potwierdzenie zamówienie odbywa się poprzez przesłanie przez Sprzedającego do Klienta odpowiedniej wiadomości mailowej na adres podany w formularzu zamówienia. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego, umowa uważana jest za zawartą.

4.4. Udostępnienie oraz utrwalenie treści umowy sprzedaży następuje poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego, przesłanie stosownej informacji na adres mailowy Klienta podany przy składaniu zamówienia, o którym mowa w §4 pkt. 4.2.

4.5. Dokonywanie Zamówień w Sklepie internetowym Art Fusion jest możliwe 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku.

§ 5 Sposób płatności i termin płatności

5.1. W sklepie Art Fusion istnieje możliwość płatności w jeden z następujących sposobów:

  • przelew na konto bankowe Sprzedawcy,
  • za pośrednictwem usług płatniczych spółki akcyjnej Autopay S.A. z siedzibą w Sopocie, ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk-Północ VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000320590, NIP 585-13-51-185, REGON 191781561.
 

5.2. Po złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje drogą poczty elektronicznej (e-mail) numer rachunku bankowego, na który należy przelać właściwą kwotę. Z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym sklepu Art Fusion zamówienie jest przekazywane do realizacji.

5.3. Sklep internetowy Art Fusion umożliwia wpłatę należności za pośrednictwem następujących zewnętrznych serwisów płatności elektronicznych takich jak: – Autopay S.A.

5.4. Klient jest obowiązany do dokonania płatności za pomocą jednego z wyżej wymienionych sposobów w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy sprzedaży.

§ 6 Dostawa

6.1. Zamówione Produkty są dostarczane wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i odbywa się pod adresem wskazanym przez Klienta w formularzu zamówienia. 

6.2. Czas wysyłki Produktów jest oznaczony na stronach Sklepu internetowych Art Fusion wynosi 48 godzin. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby dostawa Produktu nastąpiła w czasie podanym w karcie produktu w sklepie internetowym. W przypadku niemożliwości dostawy Produktu w wyżej wymienionym czasie, Kupujący zostanie o tym niezwłocznie poinformowany. 

6.3. Dostawa zamówionych Produktów odbywa się za pośrednictwem:

  • Kurier InPost
  • InPost Paczkomaty
 

6.4. W momencie przekazania Produktu firmie kurierskiej Kupujący jest powiadamiany o tym fakcie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres podany w zamówieniu. 

6.5. Koszty dostarczenia Produktu, które oprócz ceny za Produkt ponosi Klient, są podawane na stronie internetowej Sklepu przy składaniu Zamówienia. 

6.6. Koszt dostawy Produktu w przypadku wyboru płatności za pobraniem w całości pokrywa Klient. 

6.7. W momencie przyjęcia Produktu Klient zobowiązany jest potwierdzić jego odbiór. Od tej pory Produkt staje się własnością Klienta.

6.8. W przypadku gdy przedmiotem Umowy Sprzedaży jest Produkt będący treścią cyfrową lub usługą cyfrową, dostęp do Produktu udzielany jest niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności poprzez np. udostępnienie treści lub usługi cyfrowej na Koncie Klienta w Sklepie Internetowym lub przesłanie unikalnego linku (adresu URL) umożliwiającego uzyskanie tego dostępu na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.

6.9. Korzystanie z Produktów – treści i usług cyfrowych dostępnych w Sklepie Internetowym możliwe jest przez czas określony umową, na warunkach licencyjnych obowiązujących dla danego Produkt zgodnie z informacjami podanymi w jego opisie, a w razie ich braku – w sposób oraz w zakresie niezbędnym do korzystania z Produktu zgodnie z jego przeznaczeniem i tematyką, wyłącznie dla własnego, osobistego użytku Klienta. Jeżeli indywidualne warunki licencyjne Produktu nie stanowią inaczej, Klientowi na podstawie Umowy Sprzedaży nie przysługują żadne prawa autorskie do Produktu – treści i usług cyfrowych, a w szczególności nie ma on prawa do ich rozpowszechniania lub wprowadzania do obrotu w jakiejkolwiek formie.

§ 7 Odstąpienie do umowy

7.1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w niniejszym paragrafie Regulaminu.

7.2. Aby skorzystać z prawa, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, Konsument powinien poinformować o tym Sprzedawcę, składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie może zostać wysłane pocztą na adres: INFINEA Tomasz Szczerowski, ul. Opawska 66/5 47-400 Racibórz lub drogą elektroniczną na adres mailowy Sprzedawcy artfusion@artfusion.pl. Konsument może skorzystać w tym celu z formularza odstąpienia od umowy udostępnionego mu przez Sprzedawcę lub wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe. Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu złożone po terminie, o którym mowa w §7 pkt. 7.1, nie wywołuje skutków prawnych.

7.3. Formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy (załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu) jest przekazywany Kupującemu w formie papierowej (w dokumentacji dołączonej do przesyłki) oraz w formie elektronicznej (w załączniku do korespondencji elektronicznej potwierdzającej przyjęcie zamówienia do realizacji).

7.4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się: a. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Produkt będący rzeczą ruchomą) – od objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów; b. dla pozostałych umów (np. Produkt będący treścią cyfrową lub usługą cyfrową) – od dnia zawarcia umowy.

7.5. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. Konsument ma obowiązek należycie zabezpieczyć odsyłany Produkt tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie. W przypadku gdy Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

7.6. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a Konsument zobowiązany jest do zwrotu Produktu na adres Sprzedawcy w ciągu 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed upływem terminu 14 dni. 

7.7. Sprzedawca dokona zwrotu kosztów za Produkt w ciągu 14 dni od dnia otrzymania odstąpionego Produktu, na wskazane przez Konsumenta konto bankowe lub na adres korespondencyjny podany w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy. 

7.8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do czasu otrzymania zwracanego Produktu lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 

7.9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.

7.10. Konsument zobowiązany jest do dokonania zwrotu Produktu niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty, w której odstąpił od umowy. Sprzedający może zastrzec, iż w przypadku odstąpienia od umowy, Produkt podlegający zwrotowi zostanie odebrany przez niego lub osobę przez niego upoważnioną. Zwrot Produktu powinien nastąpić na adres: INFINEA Tomasz Szczerowski, ul. Opawska 66/5 47-400 Racibórz.

7.11. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

7.12. W przypadku odstąpienia od umowy wszystkie dokonane przez Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym), zostaną zwrócone przez Sprzedawcę niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności zostanie zrealizowany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument. Sprzedawca w porozumieniu ze Konsumentem może ustalić inny sposób zwrotu, który nie będzie wiązał się z koniecznością poniesienia przez Konsumenta dodatkowych kosztów. Jeżeli Sprzedawca nie zastrzegł, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

7.13. W przypadku Produktu będącego usługą, której wykonywanie – na wyraźne żądanie Konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.

7.14. W przypadku Produktu będącego treścią cyfrową lub usługą cyfrową stosuje się poniższe dodatkowe zasady – w pozostałym nieuregulowanym niżej zakresie znajdują zastosowanie pozostałe postanowienia paragrafu 7. Regulaminu:
a. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Produktu – treści cyfrowej lub usługi cyfrowej – Sprzedawca od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z Produktu – treści cyfrowych lub usługi cyfrowej – dostarczonych przez Sprzedawcę, z wyjątkiem treści, które: (1) są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy; (2) dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Sprzedawcę; (3) zostały połączone przez Sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków; (4) zostały wytworzone przez Konsumenta wspólnie z innymi Konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać. Z wyjątkiem przypadków, o których mowa wyżej w pkt (1)–(3,) Sprzedawca na żądanie Konsumenta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Sprzedawcę. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca może uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie Konsumentowi dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej lub zablokowanie jego konta w Sklepie, co nie ma wpływu na uprawnienia Konsumenta, o których mowa w zdaniu poprzednim. Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe od Sprzedawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Sprzedawcy, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.
b. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Produktu – treści cyfrowej lub
usługi cyfrowej, Konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim

7.15. Prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do umów ujętych w art. 38 Ustawy o Prawach Konsumenta, a w szczególności w przypadków umów: (1) o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości; (2) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeni; (6) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta. 7.12. Postanowienia niniejszego paragrafu 7. Regulaminu dotyczące Konsumenta stosuje się również do Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta.

§8 Reklamacje

8.1. Zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta jest określony przez przepisy prawa oraz niniejszy Regulamin. Poniżej znajdują się dodatkowe informacje na temat odpowiedzialności Sprzedawcy zgodnie z prawem za zgodność Produktu z Umową Sprzedaży:

a) Jeśli Klient złoży reklamację Produktu – rzeczy ruchomej – zakupionego na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą przed dniem 31 grudnia 2022 r., odpowiedzialność Sprzedawcy jest określona przez przepisy Kodeksu Cywilnego, które obowiązywały do dnia 31 grudnia 2022 r. Szczególnie ważne są przepisy dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeśli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt zakupiony zgodnie ze zdaniem poprzednim wobec Klienta niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona.

b) Jeśli Klient złoży reklamację Produktu – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyjątkiem rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej, zakupionego na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1 stycznia 2023 r., odpowiedzialność Sprzedawcy jest określona przez przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta, które obowiązują od dnia 1 stycznia 2023 r. Szczególnie ważne są przepisy dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta, jeśli sprzedany Produkt nie jest zgodny z Umową Sprzedaży.

c) Jeśli Klient złoży reklamację Produktu – treści lub usługi cyfrowej lub rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej, zakupionego na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1 stycznia 2023 r. lub przed tym dniem, jeśli dostarczanie takiego Produktu miało nastąpić lub nastąpiło po tym dniu, odpowiedzialność Sprzedawcy jest określona przez przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta, które obowiązują od dnia 1 stycznia 2023 r. Szczególnie ważne są przepisy dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta, jeśli sprzedany Produkt nie jest zgodny z Umową Sprzedaży.

8.2. Jeśli Klient stwierdzi uszkodzenia mechaniczne, powstałe w trakcie dostawy lub zgłosi inną reklamację, powinien przesłać zgłoszenie pisemnie na adres INFINEA Tomasz Szczerowski ul. Opawska 66/5 47-400 Racibórz lub poprzez e-mail na adres artfusion@artfusion.pl. 

8.3. W reklamacji zaleca się podanie wady, jaką według Klienta posiada Produkt oraz w miarę możliwości udokumentowanie wady, daty jej wystąpienia, żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z umową lub innych roszczeń Klienta oraz podanie danych kontaktowych. Powyższe wymogi są zaleceniami, a ich brak nie wpływa na skuteczność reklamacji. 

8.4. Sprzedawca w ciągu 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do reklamacji. 

8.5. Powyższe postanowienia dotyczące Konsumenta stosuje się również do Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta. 

8.6. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasad dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, których zadaniem statutowym jest ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: 

8.6.1. http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php

8.6.2. http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php

8.6.3. http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php .

8.7.4. Klient może skorzystać z pomocy rzecznika praw konsumenta, który jest w stanie udzielić mu informacji oraz pomóc w dochodzeniu roszczeń związanych z reklamacją.

8.7. Klient, który jest Konsumentem, ma następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: 

8.7.1. Może zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej. 

8.7.2. Może zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o pozasądowe rozwiązanie sporu między Klientem a Sprzedawcą. Informacje na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej są dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.

8.7.3. Może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (http://ec.europa.eu/consumers/odr). Platforma ODR stanowi również źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami a Konsumentami.

§9 Zasady publikowania opinii

9.1. Sklep internetowy umożliwia publikowanie opinii na temat swoich produktów na swoich stronach internetowych. Opinie powinny być pisane w języku polskim z zachowaniem poprawności językowej.

9.2. Opinie na temat produktów mogą być wystawione jedynie przez osoby, które faktycznie zakupiły te produkty w sklepie internetowym sprzedawcy i dokonały zakupu. Zakazane jest zawieranie fikcyjnych lub pozornych umów sprzedaży w celu wystawienia opinii na temat produktów. Opinie o sklepie internetowym mogą być wystawione przez klientów sklepu internetowego.

9.3. Dodawanie opinii przez klientów nie może być wykorzystywane do działań nielegalnych, w szczególności działań stanowiących nieuczciwą konkurencję lub naruszających prawa osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa sprzedawcy lub osób trzecich. Klienci dodający opinie zobowiązani są do działań zgodnych z prawem, regulaminem i dobrymi obyczajami.

9.4. Sprzedawca zapewnia, że opinie na temat produktów pochodzą od jego klientów, którzy faktycznie zakupili dany produkt. W tym celu sprzedawca wymaga, aby opinie zostały zweryfikowane przed opublikowaniem. Weryfikacja polega na sprawdzeniu zgodności treści opinii z regulaminem, a przede wszystkim na tym, czy osoba dodająca opinię jest klientem sklepu internetowego – w tym celu sprzedawca sprawdza, czy autor opinii znajduje się w bazie klientów sklepu internetowego (np. sprawdzając, czy posiada konto), a w przypadku opinii na temat produktu, czy kupił ten produkt. Weryfikacja ta odbywa się bez zbędnej zwłoki.

9.5. W przypadku wątpliwości lub zastrzeżeń ze strony innych Klientów lub osób trzecich, dotyczących pochodzenia danej opinii od rzeczywistego Klienta lub dotyczących tego, czy dany Klient zakupił opiniowany produkt, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z autorem opinii, w celu wyjaśnienia i potwierdzenia, że faktycznie jest Klientem Sklepu Internetowego lub dokonał zakupu opiniowanego produktu. 

9.6. Opinie to subiektywne wypowiedzi Klientów i nie stanowią opinii Sprzedawcy.
9.7. Kupujący/Klient jest zobowiązany do zamieszczania opinii, które nie naruszają obowiązujących przepisów prawa lub praw osób trzecich. Kupujący/Klient ponosi pełną odpowiedzialność za treść opinii umieszczonych przez niego w Sklepie Internetowym Art Fusion.

9.8. Sprzedawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania nieprawdziwych opinii lub rekomendacji od Klientów oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji Klientów w celu promowania swoich produktów. Sprzedawca publikuje opinie zarówno pozytywne, jak i negatywne. Sprzedawca nie publikuje sponsorowanych opinii.

§ 10 Dane osobowe 

10.1. Osobą odpowiedzialną za przetwarzanie danych osobowych jest Sprzedawca.
10.2. Szczegółowe zasady dotyczące ochrony danych osobowych można znaleźć w Polityce Prywatności Sklepu Internetowego Art Fusion, która jest dostępna na stronie www.artfusion.pl/polityka-prywatnosci .

§11 Postanowienia końcowe
11.1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania z ważnych przyczyn zmian w niniejszym Regulaminie. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w odpowiednim terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym jednak niż 7 dni.

11.2. Zmieniony Regulamin wiąże Kupującego/Klienta, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest został on prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.

11.3. Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z 18.7.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną podmiot korzystający ze strony Sklepu Internetowego zobowiązany jest do nieumieszczania na tej stronie treści o charakterze bezprawnym.

11.4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mieć będą odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta.

11.5. Niniejszy Regulamin jest dostępny pod adresem internetowym www.artfusion.pl/regulamin .
11.6. Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
11.7. Regulamin wchodzi w życie z dniem 14.03.2023r.

§ 12. Wystawianie i wysyłka faktury imiennej
12.1. Sprzedawca zobowiązuje się wystawiać faktury imienne dla każdego zrealizowanego zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
12.2. Faktury imienne będą wystawiane w formie elektronicznej i przesyłane na adres e-mail Klienta wskazany podczas składania zamówienia.
12.3. Faktury imienne będą zawierać wszystkie wymagane dane zgodne z przepisami prawa, w tym dane Sprzedawcy, dane Klienta, informacje o zamówionych produktach.
12.4. Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktury imiennej w formie elektronicznej na wskazany adres e-mail, poprzez zaakceptowanie niniejszego regulaminu podczas składania zamówienia.
12.5. Klient jest zobowiązany do podania prawidłowego adresu e-mail oraz sprawdzenia jego poprawności przed złożeniem zamówienia. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie faktury w przypadku podania nieprawidłowego adresu e-mail przez Klienta.
12.6. Klient jest zobowiązany do zachowania otrzymanej faktury imiennej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Załącznik numer 1 do Regulaminu to Wzór Formularza Odstąpienia od Umowy. Formularz ten należy wypełnić oraz odesłać tylko w przypadku, gdy Klient chce zrezygnować z zawartej umowy. W formularzu należy podać adres Sprzedawcy, datę zawarcia umowy lub odbioru rzeczy, imię i nazwisko Klienta, adres Klienta oraz jego podpis (jeśli formularz jest przesyłany w wersji papierowej). Opcjonalnie Klient może także podać informację o rzeczach, które chce zwrócić. Niektóre z wymienionych w formularzu informacji są nieobowiązkowe i można je skreślić, jeśli nie są potrzebne.

Załącznik nr 1 do Regulaminu.

WZÓR FORMULARZA
ODSTĄPIENIA OD UMOWY
[formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy]
Adresat:
INFINEA Tomasz Szczerowski ul. Opawska 66/5 47-400 Racibórz
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*).
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*) Imię i nazwisko konsumenta (-ów) 

Adres konsumenta(-ów)

Podpis konsumenta (-ów)

[tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej]
Data
(*) niepotrzebne skreślić